Pesta buku yang tak heboh

SAYA terima SMS dan panggilan telefon. Seorang teman ingatkan saya di KL untuk pesta buku antarabangsa. Memang orang macam saya patut pergi tapi saya perlu di sini untuk siapkan buku.  Saya tulis dalam telefon: Itulah, lain kali buat di Johor. Galat memang galat. Saya cukup ingat sewaktu ke Edinburgh saya terpaksa layan anak sehingga tak pergi pesta buku antarabangsa. Di rumah sambil makan dan tonton TV (TV sengaja diletakkan di ruang dapur), tiada nyanyian jom dan seloka heboh berkempen untuk ke pesta buku antarabangsa. Pesta buku memang sah tak heboh!

7 thoughts on “Pesta buku yang tak heboh

  1. pergi pesta buku dijanjikan dengan diskaun sana sini. apa yang lebih penting sebenarnya ialah promosi isi kandungan buku yang dipamerkan. itulah nilai pesta buku yang patut dibudayakan di malaysia

  2. Dan pesta buku itu biar terasa di rumah. Dimulai oleh ibu bapa, lalu dituruti anak2, bibik, jiran dan pengawal keselamatan. Saya pula hanya rajin baca buku kerana untuk menulis.

  3. Assalamualaikum warahmatullah,

    Silalah membaca kisah penulis OKU(orang kurang upaya) ini…amat menyentuh dan menyayat hati…

    Lumpuh dari bahu ke bawah, terlantar di katil sudah lebih 5 tahun tetapi kuat semangat, menulid di blog dengan hanya satu jari…

    http://kassim8888.blogspot.com

    Dan dia memohon agar isteri dan anak-anak membawanya ke Pesta Buku…

    Saya…jika saya ada sayap dan boleh terbang…sudah lama saya terbang ke PWTC..

    Wallahualam,
    Wasalam,

    NeenaUmi(Umi Kalthum Ngah)
    Manchester

  4. Assalamualaikum Sdr. Zulkhair,

    Mohon keizinan memasukkan blog saudara ke pautan di blog saya.

    Insya-Allah saya akan hadir ke Bengkel Penulisan Buku Untuk Veteran di SPACE UTM pada 7-8 Julai nanti.

    Wassalam.

    Kaharjalil

Tinggalkan Jawapan

