Wajah abadi Cikgu Shaharom di Perpustakaan Sultan Ismail

SEMALAM saya mengambil masa sejam di Perpustakaan Sultan Ismail, menukangi sebuah projek mega novel fiksyen sains (sub-genre: apocalypse) pertama saya. Saya duduk tidak jauh dari sudut penulis. Wajah-wajah Cikgu Shaharom masih terus abadi di situ (meninggal dunia pada raya kedua, 2 Syawal 1429H). Begitu juga dengan meja kayu beliau yang menjadi saksi kepada puluhan karya penting dalam memandai dan mengadabkan bangsa. Masih tak terlambat mengucapkan takziah buat ahli keluarga beliau khususnya Dr Mohamad Hatta. Moga Allah ampuni dan cucuri rahmat ke atas beliau.

3 thoughts on “Wajah abadi Cikgu Shaharom di Perpustakaan Sultan Ismail

  1. Ustaz Azman.
    Novel menjadi semakin payah apabila ditinggalkan beberapa minggu apa lagi bulan. Bagi saya, saya buat justifikasi di atas kertas mengapa novel ini perlu disiapkan dan mesti dibaca orang.

    Saudara SF.
    Begitulah realiti barah zaman, namun biarlah ia tidak merebak dan menjangkiti kita. Masalahnya, kita juga yang banyak mengangkat artis berbanding ilmuwan (terutama media). Sewaktu Hari Raya, pernahkan kita buat perancangan menziarahi ilmuwan?

Tinggalkan Jawapan

