Sultan Johor ‘pecat’ Sultanah, Sultan Perak ‘pecat’ MB

KHUTBAH Jumaat hari ini mengabsahkannya. Nama Sultanah Johor tidak disebut. Khutbah begaimanapun tidak menyentuh dua isu di atas. Ia menyentuh soal aurat, soal hijab. Saya puji teksnya. Menyeru ibu bapa dan majikan agar mendidik orang2 berada di bawah tanggunjawab terhadap perkara tersebut.

Mengenai isu ‘pecat’ MB. Saya hanya tunggu dilihat. Malam tadi tonton rancangan kendalian Syed Munawar. Menarik. Pagi tadi layari beberapa laman web dan blog. Ternyata ada dua 2 pendapat besar, dipecat dan dirampas dengan sebaliknya.

Berdasarkan dua isu ini, sultan2 ternyata masih berkuasa dan masih disembah, tidak disanggah.

19 thoughts on “Sultan Johor ‘pecat’ Sultanah, Sultan Perak ‘pecat’ MB

  1. Sakinah, tak sabar nak tahu? Universiti lebih banyak dipengaruhi oleh tangan Nabi Canselor, TNC, Prof dan sekalian warga kerjanya.

    National Engineer, memang ada banyak teori. Lambat laun kita tahulah nanti. Ada juga yang kemukakan teori sukar dapatkan projek sewaktu di bawah kerajaan PR. Tak ada komen.

  2. kalau universiti lebih byk dipengaruhi oleh Naib Canselor, TNC, dll (seperti yg cg zul sebutkan di atas), macam mana pula dengan fungsi Canselor? sekadar bagi sijil masa konvokesyen? (hehehe)

  3. tahu sangat sebab musababnya nama sultanah di gugurkan dalam doa dan kemudian dimasukkan balik.. apapun terpaksa jugaklaa ikut walaupun sedia tahu titah Sultan tak mampu menandingi perintah Tuhan..🙂

  4. saya faham tu en khair.. saya sendiri tak ada masalah tentang doa kepada Sultan tu.. maksud kenyataan saya berkenaan nama sultanah yang dimasukkan kemudian di letakkan balik.. kalau tak silap masa tu gambar Sultanah juga diarahkan supaya diturunkan di mana-mana pejabat kerajaan.. Apapun taknaklaa diperbesarkan isu ni.. noktah disini je..🙂

    p/s: “online dengan tuhan” tu menarik cuma belum sempat nak review di blog..🙂

  5. assalammualaikum
    saya ada juga mendengar tentang khabar mengenai sultanah johor tersebut. Mula-mula tak percaya tapi bila keluar surat pekeliling supaya gambar sultanah di turunkan baru percaya. Bila cerita dengan ayah saya , saya pula yang kena marah. Dia kata saya memandai buat cerita. Tapi bila saya baca ruangan saudara nie baru lega. Takut gak kalau kena marah lagi..thanks ye saudara.

  6. Rakyat dan akta hasutan berjiwa hamba? Bangsa Arab setelah kedatangan Islam menikmati jiwa merdeka. Saidina omar menunjukkan pedangnya jika presiden masa itu lari dari tujuannya

Tinggalkan Jawapan

