Wanita Malaysia menang lagi SEA AW, bila pula hendak menang SN?

TAHNIAH buat Azmah Nordin. Wanita Malaysia sekali lagi ditabal sebagai pemenang SEA Award Writes. Sebelumnya, Zaharah Nawawi dan Adibah Amin pernah dikumandangkan namanya di kota Bangkok untuk anugerah amat berprestij itu. Terfikir, bila pula SN menjadi milik penulis wanita? Tiada salahnya SN diberi kepada wanita atau setiap tahun diberikan kepada seorang lelaki dan seorang wanita. Saya fikir, banyak wang sudah ‘dijimatkan’ lantaran sudah beberapa tahun anugerah SN tidak diberikan sebab orang Malaysia tak layak untuknya!

Orang Malaysia lebih layak dapat anugerah menyanyi. Benarkah kreativiti dalam bidang seni muzik lebih menyerlah berbanding kreativiti dalam bidang seni penulisan di negara ini?

5 thoughts on “Wanita Malaysia menang lagi SEA AW, bila pula hendak menang SN?

  1. Terima kasih tuantanah dan fadli di atas komentar. Saya ulangi, kalau enggan penulis wanita menang secara tunggal, buat dua anugerah lelaki dan wanita. Hadiah buat penulis buat masa ini masih terlalu ‘ciput’ jika dibandingkan dengan penyanyi!

  2. Menyanyi, kalau wanita mesti ada rupa,bahasa mudahnya sexylah suara tak seberapa pun tak apa sbb sekarang sudah ada softwer yang bikin suara merdu dan mengancam, begitu jugalah dengan penyanyi lelaki.Tapi yang paling penting kita mesti kenal dengan komposer dan media-media barulah album kita laku dan laris macam goreng pisang.Penyayi dan menyanyi amat digemari oleh kerajaan sekular dan kapitalis kerana dapat mengkhayalkan rakyatnya dari memikirkan tentang agama dan negara

    Menulis- Alamak, duduk berjam-jam di hadapan komputer belum tentu ilham akan turun dan ada pulak aktanya OSA klau tdk silap saya?

    Amir rindukan tuanlah SELAMAT HARI RAYA.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s