Musafir ke Kelana Jaya

JAM lebih kurang 9.30 malam – Kami bergerak ke Kelana Jaya. Sampai pada lebih kurang jam 2 pagi (lewat) disebabkan saya terpaksa tidur sebentar di R&R Pagoh. Menginap di sebuah kondo di Kelana Jaya atau lebih dikenali sebagai Tropikana. Jam 8.30 pagi bonda dan ayahanda perlu mendaftar masuk sebelum berlepas ke KLIA. Moga beroleh haji mabrur.

Kemudian bergegas ke PNM, Dawama dan UIA Gombak. Dalam perjalanan ke JB, berpeluang ke Seremban untuk bertemu kawan lama. Halimon, teman persekolahan ditautkan kembali silaturrahim setelah 23 tahun tidak bertemu – jejak kasih. Terima kasih Halimon keranan membeli 4 buah buku saya. Seperkara yang tidak dapat dilupakan memori bersama Halimon, dia membantu saya menyiapkan mural di makmal2 sains di sekolah (maaf hanya cerita yang elok2 saja yang wajar dikongsikan di sini). Rasa sungguh puas dengan perjalanan ini terutama bila menyaksikan ratusan manusia berpakaian ihram bersama alunan talbiah.

4 thoughts on “Musafir ke Kelana Jaya

  1. Zul, terimakasih kerana sudi singgah walaupun tak dapat lama berborak, tercapai juga niat untuk kita berjumpa.23 tahun tak banyak mengubah fizikal Zul Khir yang saya kenal dulu.
    Moga persahabatan ini akan terus terjalin sampai akhir hayat. InsyaAllah.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s